OVCE ZNANOSTI

Znanost dojemam, kot nekaj izrednega, fascinantnega. Brez znanosti, marsikaj sploh ne bi poznali, ne bi vedeli da obstaja in zato na znanost gledam kot na nekaj nujnega v našem življenju. Že samo misel, da bi nam danes nekdo vzel telefon, pečico, avto, da bi zaprli vse elektrarne, ugasne vse luči v predstavi, ki govori o tem kako današnje človeštvo preživi.

Edinstvenost snežnih kristalov.

Glede na to, kaj študiram, si predstavljam, da bom nekega dne delala v znanosti in za znanost. Da ji bom prispevala vsaj nekaj elektronov svoje energije. Ne predstavljam pa si, kako bi le to bilo uspešno, če je nekdo pripravljen iz mene ustvariti stroj brez kakršnekoli uporabnosti in mi tako izbiti vsak atom domišljije. Ne samo, da je znanost izredna, za uspešno znanost je potrebno ogromno domišljije, iznajdljivosti in znanja. V to sem prepričana, sicer najbrž danes ne bi vedeli kaj je to, tehnološki napredek.

Ne samo, da me znanost fascinira, fascinantno se mi zdi tudi mišljenje našega dekana. Vsilimo jim, kaj si v prihodnosti želijo početi oz. kaj želimo, da počnejo. Že res, da naš planet vrtita ekonomija in farmacija in da smo po večini ustvarjeni za to, da delujemo po načelih drugih. Resno?! Je danes biti ovca edini način preživetja? In ali je znanost res tisto, kar se da pričakovati? Je morda znanost nekaj, za kar ne potrebujemo domišljije in izvirnosti, za kar ne potrebujemo svežih idej? 
Da je nekdo pripravljen uničiti ideje perspektivnih bodočih znanstvenikov, mi ne gre iz glave.

Ustvarjalnost narave.

Pa se, zaradi mene, lahko prepričuje, da dela, nam študentom, v korist. Niti me ne moti toliko njegova ponudba, da naj začnemo meketati kot ovce, ker večina tako ali tako že, bolj me moti njegov aroganten odnos in nezmožnost njegove komunikacije. Kako si predstavlja uspešnost njegove fakultete, če zatira njen osnovni namen in kako si predstavlja uspešno delo v svojem laboratoriju, v katerem ljudje niso sposobni misliti s svojo glavo, niso sposobni svojih idej? Že res, da je danes študent že vsak, da pa je zaradi tistih, ki jim študij smrdi, treba ostalim odrezati možnost za uspeh, je res vredno vprašanja, v katerem kotu tiči zajec? Kako na podlagi vsega misli obdržati, po mojem mnenju, do sedaj dober sloves fakultete in na sploh ljudi, ki so pripravljeni na taki ustanovi delati in se izobraževati? Morda je res čas, da nehamo z urbanizacijo in mesta spremenimo v pašnike, da se bodo ovce v miru napasle.

Na svetu si, da gledaš sonce.
Na svetu si, da greš za soncem.
Na svetu si, da sam si sonce
in da s sveta odganjaš – sence.
                         (Tone Pavček)

Priljubljene objave